Pregunta 3
Crec que he realitzar un ús simbòlic-interpretatiu a aquesta eina però, encara això, en moltes parts dels procés – sobretot aquelles entrades relacionades amb les sessions magistrals – me limitat a fer-ne un ús clarament reproductor. Encara això, considero que el gran conjunt d’aportacions que he aportat en el blog han donat lloc a un procés de reflexió respecte els meus coneixements previs respecte la matèria i, a més, m’ha permès interactuar amb els meus companys i poder conèixer altres visions i perspectives d’un mateix tema així com poder reflexionar individualment al respecte.
Les 3 entrades que
millor delimiten el meu treball en el blog han sigut: Reflexió “Buenas
prácticas con TIC en la organización de la metodología de proyectos”, Les
aplicacions de noves tecnologies avui: Codi Qr i Realitat Augmenta i, per últim,
Evolució tecnològica: la Web 2.0 en el context educatiu actual.
La primera hem va
permetre analitzar com d’importants són les TIC en l’àmbit de l’organització en
qualsevol institució educativa i, a més, hem va permetre posteriorment veure la
necessitat de tenir molt en compte el context a l’hora d’utilitzar aquest
mitjans. La segona lectura hem va permetre reflexionar i analitzar les
possibles implicacions que aquestes podien tenir tant a nivell educatiu com
laboral – un àmbit molt rellevant i que m’interessa bastant a nivell
professional – i, a més, les seves possibles conseqüències derivades del ús d’aquesta
eina. I, per últim, l’última entrada hem va permetre endinsar-me en un tema
molt important i interessant que m’ha permès conèixer i veure altres concepte
importants en matèria de noves tecnologies (els EVA o Entorns Virtuals d’Aprenentatge,
els PLE o Espais d’Aprenentatge Personal, etc).
Per tant, considero que el ús del meu bloc ha sigut simbòlic-interactiu però, encara la intenció de ser transformador, ha vegades ha tendit més cap al reproductor pel que fa la repetició i poc aprofundiment de les sessions magistrals
Pregunta 4
Per finalitzar, i a tall de conclusions, considero essencial esmentar una sèrie d’aspectes que considero essencial en relació a aquesta prova i l'assignatura en general. El primer que vull destacar consisteix en la necessitat de ser conscients de la importància de les noves tecnologies en tots els àmbits de la societat i, especialment, en l’àmbit de l’educació. Aquesta assignatura, així com tot el que he analitzat en la prova i en el blog, m'ha donat oportunitat d’aprofundir en el tema de les noves tecnologies i, a més, en la gran possibilitat d’aquestes per generar canvis a millorar en l’exercici del professional de l’educació i, per tant, en el procés d’ensenyament i aprenentatge.
El segon aspecte que considero rellevant esmentar consisteix en que, les preguntes realitzades en l'exament, m'ha permès integrar molts dels aprenentatges i m'ha donat l'oporunitat de combinar-ho amb la meva experiència personal i professional com en el cas de l'ús del Scratch (utilitzat en les meves pràctiques a LEGO)
El tercer consisteix en
la gran utilitat dels continguts a l’hora de formar-me com a futur pedagog i, a
més, tenint molt en compte que la meva meta professional consisteix en
dissenyar, implementar i avaluar sistemes de formació on-line i, tenint en
compte aquest objectiu, crec que aquesta assignatura així com tot el que
l’integra – també la prova com a eina per demostrar allò après – pot esdevenir
un factor vital en el trajecte per assolir la meva meta.
I, per últim, el quart
aspecte consisteix en remarcar la importància d’aquesta a nivell afectiu, és a
dir, aquests elements – no només en contextos educatius formals – permeten
incidir activament en aspectes tant importants com la motivació dels alumnes
i/o treballadors esdevenint de gran importància en qualsevol programa o
proposta educativa i/o laboral. Les noves tecnologies tenen una gran utilitat
en molts camps de la vida quotidiana i, en aquest cas, cal realitzar – tant per
part dels pedagogs com de qualsevol altre perfil de la família professional
dels formadors – una gran tasca d’apropament d’aquestes eines i mitjans a
ambdós àmbits i, a més, promoure el interès per l’establiment d’una formació
basada en les TIC com un mitja de formació assequible, dinàmic, etc. Encara semblar
una situació idíl·lica, cal esmentar que l’ús d’aquests mitjans no comporta una
eficàcia assegurada dels resultats i, segons les lectures realitzades durant
l’assignatura així com el que s’ha comentat a classe, podem especificar el fet
que el èxit o el fracàs d’aquests mitjans radica en el paper del docent com
agent expert o no en la matèria i el grau d’expertesa en l’ús d’aquests.
Bon dia Joel, és molt interessant veure el que has aprés amb aquestes preguntes i com t'ajudará en el teu futur professional.
ResponderEliminarEstic d'acord en considerar el teu bloc com un treball simbólic-interpretatiu, en el meu cas també ho he considerat així. Penso que en cada entrada has demostrat un grau de reflexió peronal, peró sobretot en aquelles que més t'interessaven com en el cas de les de e-learning.